Fu*kin’ krīze beigsies, kad sāksim fu*kin’ pārdot

28 09 2009

foto:www.hoteliermiddleeast.comDomāju, ka jebkurš darba devējs atceras laikus, kad „pat tītari lidoja”, laikus, kad reāls slinkums bija gana izplatīta parādība darba ņēmēju vidū. Teju katram darbiniekam bija pāris piedāvājumi no citām kompānijām un arī vadītāji parasti nevelējās atlaist kādu nepietiekami „rukājošu” kadru, jo „zināšanas viņam ir”, „jaunais atkal būs jāmeklē, jāapmāca”, „klientus viņš pazīst” utt.

Un nu mums ir krīze. Mainoties piedāvājuma un pieprasījuma attiecībai, loģiski, ka darba meklētāju kvalitāte ceļas, darba ņēmēju produktivitāte darbā ceļas…. Vismaz tā es domāju, līdz nolēmu iegādāties trauku mazgājamo mašīnu…

Esmu sievai diezgan problemātisks tips mājās, jo stipri bieži mēdzu mājās kaut ko atstāt, kaut ko nomest, nenomazgāt kādu trauku.. Nu, lūk – lai izskādētu vismaz pēdējo no pieminētajām rūpalām – nolēmu nopirkt trauku mašīnu.

Vajadzēja pelēki-metāliskā krāsā, jo viss pārējais virtuvē ir tāds pats un cenu ziņā – kaut ko pa vidu. Iegāju mājas lapā salīdzini.lv atradu Elektrolux modeli, kurš bija pelēkā krāsā un cena ar tāda kādu meklēju (no 225Ls līdz 320Ls, kā kurā internetveikalā). Domāju, ka jau no tās pašas vai nākamās dienas Rostu dzīvoklī traukus mazgās mašīna!

Piezvanīju uz pirmo – emarket.lv. Klausuli pacēla kāds kungs, jautāju pēc sevis interesējošā modeļa, sacījās noskaidrot, atzvanīt – vai ir noliktavā. Pagāja pāris stundu ne ziņas, ne miņas. Zvanu pats. Vēl neesot uzzinājis – atzvanīšot. Pagāja vēl 2 stundas – atkal zvanīju pats, vēl neesot sanācis noskaidrot. Pateicos, ka lai nemeklē, ka mēģināšu piezvanīt uz kādu citu vietu, kur viss notiek nedaudz ātrāk. Tā arī šķīrāmies. Tiesa kungs vel atzvanīja pēc kādas pusstundas un paziņoja, ka šī trauku mašīna viņam neesot, kaut biju jau atvadījies.

Komentāri lieki – ieinteresētība nulle, pārdošanas iemaņas nulle.

Zvanīju vēl uz kādu interneta veikalu, kur man ar solījumu atzvanīt un manu atzvanīšanu uzzināju, ka šī modeļa viņiem nav.

Aizbraucu uz PTA veikalu. Tavu laimi – modelis ir uz vietas. Tiesa cena par procentiem 15-20 augstāka kā interneta veikalos. Stāstu pārdevējam, ka redz’, interneta veikalos cenas ir krietni zemākas. Uz ko saņēmu atbildi, ka viņš neinteresējas par interneta veikaliem. Tā mūsu saruna arī beidzās.

Nolēmu piezvanīt uz kādu no lielajiem interneta veikaliem xnet.lv. Meitene man ātri noskaidro, ka šis modelis nav uz vietas, bet pasūtīt ir iespējams, jāgaida 2 nedēļas ilgāk, tiesa kā izrādījās, tad pelēkais modelis ir tikai nedaudz lētāks kā PTA. Jautāju vai nav iespējams iegūt par zemāku cenu, jo citos interneta veikalos cenas ir zemākas, uz ko saņēmu ironisku jautājumu – vai tiem citiem interneta veikaliem ir uz vietas. Teicu, ka neesot. Nu, re, viņa turpināja, cenas ir mainījušās. Jautāju, vai krīzes laikā cenas iet uz augšu, uz ko tai pat ironiskajā tonī saņēmu atbildi – jā cenas krīzē iet uz augšu. Atvadījos.

Un tad man apnika…. un man vēl joprojām nav pelēkas trauku mašīnas no 220-270Ls cenu klāsta.

Morāle. Man tiešām ir žēl PTA, xnet.lv u.c. veikalu īpašniekus, kuri tērē ievērojamas summas reklāmā, līdz sirmiem matiem cenšas optimizēt uzņēmuma darbību, streso, ņemās, lai dižķibeles laikā (patiesībā nu jau man vārds „dižķibele” uz nerviem krīt vairāk kā vecā, labā – „krīze”) turētos uz ūdens. Es šeit nerunāju par servisa līmeni. Ko es vēlos aplūkot ir PĀRDOŠANA. Nevienā no šiem veikaliem man neviens nemaz necentās PĀRDOT šī vārda īstajā nozīmē.

Iepriekš minēju 3 lietas, kas man bija svarīgas: pelēka krāsa, cena 220-270Ls, un laicīga piegāde.

PTA darbiniekam – nu ja viņa ir nedaudz dārgāka, nu tad pārdod man to ideju kāpēc tā ir dārgāka, strādā ar pārējām vajadzībām – pelēko krāsu, momentālu piegādi, atrodi citu modeli, kas man der, nevis pasaki, ka Tu par interneta veikaliem neinteresējies.

Xnet.lv meitenei – savu ironiju Tu droši vari atstāt treknajos gados, meitene, mainies – tad tu izdzīvosi, klausi Raini! Un ja arī citos interneta veikalos ir lētāk, nu taču nopārdod man to ideju, ka viņiem to nav uz vietas, bet tā, lai tas mani iedvesmotu pirkt pie Tevis, nevis apvainot mani.

Nemaz nevēlos aizskart tādu jautājumu, ka man pie trauku mašīnas vēl varēja piepārdot kādu bārdas dzenamo mašīnu, un ja vajag kaut vai runājošu papagaili….

Mēs brēcam, ka apkārt ir krīze, tai pat laikā mēs neuzlabojam sava darba kvalitāti. Iedomājoties situāciju, ka PTA un xnet.lv darbinieki censtos PĀRDOD šī vārda īstajā nozīmē – ticiet man, to īpašniekiem vārds krīze neeksistētu…


Darbības

Information

2 komentāri

29 09 2009
Ludans

100% true

2 10 2009
Inese

absoluta taisnība- man kaut kas līdzīgs ir ar grīdas segumu- joprojām nevienam no tirdzniecības grandiem nav interese man ietirgot kādu tepiķi, laminātu vai parketu…..

Komentēt